דפים

יום שני, 31 בדצמבר 2012

שנה חדשה והתחלות חדשות

לכבוד שנת 2013 העומדת בפתח, מספר מחשבות לגבי שינויים והתחלות חדשות.

המחשבה על התחלות חדשות, יכולה להיות מאוד רומנטית. אבל אנשים רבים נעצרים בחשש וחרדה כאשר עומדת בפניהם האפשרות באמת להתחיל מחדש. מאחר וכל התחלה חדשה כרוכה בשינוי ואי ודאות. אותו חשש, אותו פחד להתקדם קדימה בדרך לא סלולה ולא ידועה, שנובע מן הצורך בהמשכיות ובביטחון, עשוי לגרום לנו להפוך לשמרנים. לא להעז לנסות דברים חדשים ולא לקחת סיכונים. 

ישנם אנשים אשר חוששים משינוי ולא מאמינים שיצליחו לעשות שינוי, אולי מחכים שמשהו או מישהו יעשה זאת בשבילם, ישנם כאלה המכבים כל הזדמנות להתחלה חדשה מפאת החשש מהרע או הטוב שההתחלה תביא עימה.


חשוב שנזכור שהתחלות חדשות הן כוח החיים. כל בוקר הוא כזה בעצם. כך גם עונות השנה. התחלה שאדם מניע היא חוויה של התנסות, העזה, יצירה, ואולי גם כוויה, או כישלון. כאשר אנו מתחילים דרך חדשה, אנו יכולים לחוות גם כאב. הפחד מכאב, הפחד מכישלון עוצר רבים מאיתנו בתחילת המסע. משאיר אותנו בכורסת הנוחות היומיומית ומונע מאיתנו לגדול. 

וחשוב להזכיר כי התחלה חדשה לא חייבת להיות צעד מפחיד וגדול. קיים רצף ארוך בין יצירה לאי יצירה. בחיי היומיום אנשים יכולים להביא לידי ביטוי את ה"אני" שלהם, ובכך לבטא את היצירתיות החבויה בהם גם בהחלטות ומעשים קטנים. ולעתים קרובות מעשים קטנים אלו יפרצו את הדרך להחלטות והתחלות משמעותיות יותר.

שתהיה שנה פוריה ומוצלחת.

מחשבות אלו מובאות מתוך מאמרו של מנשה כהן על התחלות חדשות.
מנשה כהן הוא פסיכולוג קליני בכיר וקו מנהל מכון עידן לייעוץ ופסיכותרפיה.

מכון עידן מציע טיפול פסיכולוגי לילדים ומבוגרים בתל אביב, מודיעין וירושלים ומתמחה בטיפול במצבי חיים שונים.
טיפול בחרדות, טיפול בטראומה, טיפול בהתמכרויות ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה