דפים

יום שני, 10 בספטמבר 2012

מקומות שמורים


אני מחפש את המוסיקה המתאימה לתאר את החוויה של המקומות השמורים שלנו, חללים שתופסים מקום בנפשנו. 

לפעמים  זה כסאות מוזיקליים, משחק בו אני נותר תמיד ללא כסא פנוי, ולפעמים אלו הם מקומות שמורים  לנבחרים פנימיים שאף אחד מלבדם אינו יכול לשבת בהם: ההורים, בן הזוג האידיאלי, שבגללו לאף בן תמותה לא מותר לשבת שם, והאויב האהוב שלי שאני לא מוותר עליו ויהי מה, וכמה מקומות לעשירים, אלה שכל המקומות שלהם תפוסים מכבר ואני נותר תמיד ללא כסא פנוי לידם, כי תמיד הם היו שם קודם והבורא העניק להם את חסדו, ולפעמים זה החכם והמצליחן שיושב בשורה הראשונה, שמי ידמה לו ומי ישווה לו, והרבה פעמים זה אחד שיש לו ידי זהב, בעוד שלי העניקו הורי בשקדנות שתי ידיים שמאליות, ושלא לדבר על  המושב של בר המזל, זה שכל מה שיגע בו הוא מכרה זהב, וכסא המלכות של היפה שבשכבה, זו שלידה גם השמש מתביישת לה.

ואני תפוס בכסא שלי, סוקר את המקומות השמורים באולם הפנימי שלי, ואני מבחין שאני מארח בפנים רוחות רפאים שעמם אני משוחח ערב ובוקר ופוגש אותם בכל מקום שאני פונה, ואני אז סוטה מן הדרך ועובר למדרכה השניה, או אני שומר לי את המקום של מספר שניים ותמיד מוצא אחד שהוא מספר אחד, מלבד אלוהינו שבשמיים, ובמיוחד אני שומר מקום לזה "שיודע מה הוא רוצה" ונוסע במזדה בכביש במהיר  לירושלים לישיבת הממשלה, והמקום של השכן הבריא שתמיד שומר על משקל נכון ומתאמן בחדר כושר שעתיים ביום – המקום הזה תפוס לגמרי, כי השכן ממול הוא גם עשיר וגם צעיר, והמקומות של הזוגות המאושרים תפוסים לחלוטין, ואין אפשרות להידחף לשם, וככה אני סוקר את האולם הענק, ממש קרנגי הול, וזה עם החליפה המהודרת יושב  ביציע ואין שם עוד מקום, ופתאום אני קם ועוזב את האולם ויוצא מעצמי לטייל בחוף הים ולדאות עם השחפים שהגיעו לאחרונה. 

כתב מנשה כהן
מנשה עובד כפסיכולוג במודיעין במסגרת מכון עידן
ניתן לקרוא מאמרים נוספים של מנשה בנושאים שונים באתר מכון עידן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה