דפים

יום שני, 6 במאי 2013

תפקיד חייה - על התמודדות עם תקיפה מינית בילדות

כתבה מרתקת פורסמה בעיתון הארץ על דפנה ארגמן, בה היא מתארת את חייה בצל פגיעה מינית שחוותה בילדותה מצד אביה. הכתבה נותנת אור ותקווה לנשים רבות אשר חווה התעללות בילדות ומנסות להתמודד עם הטראומה.
בכתבה מסופר על התמודדותה הלא פשוטה של דפנה והתהליך אשר עברה עד היום ועל הצגת היחיד אותה היא מביימת ובה בתה משחקת ובה מגולל סיפורה האישי.

קולה של דפנה ארגמן בכתבה מביא את קולותיהן ומחשבותיהן של ילדות, נערות ונשים רבות אשר עברו חוויה דומה.

הנה מספר קטעים מדבריה:
" יש כמה תמונות שמלוות אותי שהיום אני יכולה לדבר עליהם בחופשיות, פעם לא יכולתי לדבר אותן ומצד שני הייתי כמו מכורה, הייתי מחפשת אותן..זה מאפיין נפגעות תקיפה מינית, אני צריכה הוכחות."

"הוא לא באמת אמר שאף אחד לא ישמע כמו שאני אומרת בהצגה אבל ההשתקה הייתה נוכחת"

"אנשים שואלים אותי, איך יכול להיות שאמא שלך לא ידעה. בית קטן, ארבעה חדרים, שאי אפשר להיעלם ולהתחבא בו. ובכל זאת היא לא ידעה"

"כשמישהי נפגעת, היא נמחקת, היא מתה. זה מה שהרגשתי. והיכולת להתרומם היא כמעט בלתי אפשרית. לא כל אחת חייבת להגיע לבמה, אבל אפשר להגיע לחיים שיש בהם נשימה"

"אני מביאה קול אחר, קול מפויס, קול שיש בו השלמה גדולה, אבל לא ממקום של אפסות אלא ממקום של שלמות, פיוס וקבלה."

לקריאת הכתבה המלאה
התמודדות עם טראומה מפגיעה מינית, ובפרט מאחד מבני המשפחה הינה אתגר גדול ותהליך ארוך. טיפול פסיכולוגי ב פוסט טראומה יכול לסייע.
אל תישארו עם זה לבד



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה