דפים

יום חמישי, 24 באפריל 2014

הפרעת קשב וריכוז היא לא רק היפראקטיביות

בקרב הרבה אנשים יש חיבור מיידי בין הפרעת קשב וריכוז לבין היפראקטיביות ופעלתנות יתר.
זה נכון שלהרבה ילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז יש נטייה להיפראקטיביות, חוסר מנוחה או תזזיתיות יתר, אבל לא לכולם. חשוב לדעת שהפרעת קשב וריכוז יכולה לבוא לידי ביטוי גם באופנים אחרים מכיוון שפעמים רבים ילדים עם הפרעות קשב וריכוז בלי היפראקטיביות מתפספסים ולא מקבלים טיפול כראוי.

מבחן מוקסו בודק בעיית קשב וריכוז על פי 4 מדדים שונים: קשב, היפראקטיביות, אימפולסיביות תזמון וזמן תגובה ומאפשר הבנה מסודרת ומעמיקה יותר של אופי בעיית הקשב ממנה האדם סובל.

הנה כמה דוגמאות לילדים שאולי סובלים מבעיות קשב וריכוז שאינן קשורות להיפראקטיביות:

  1. ילד שיושב מאחורה, חולם, מצייר במשך רוב השיעור ושקוע בעולם משלו.
  2. ילדה שאף פעם לא מספיקה לעמוד במטלות בזמן, ולא מצליחה להעריך נכון כמה זמן יש לה.
  3. ילד אימפולסיבי שתמיד עונה לשאלות עוד לפני שסיימו לשאול אותם ומגיב עוד לפני שהספיק להבין מה קורה.
אלו הן רק דוגמאות קטנות כמובן וחשוב להבין עבור כל ילד/ה באופן מעמיק יותר מה הקושי ומה הגורמים לכך ואז קל יותר לטפל בו דרך עבודה עם הילד, המלצות לבית הספר או עבודה מול ההורים בהדרכת הורים.

רוצים לדעת עוד על בעיות קשב וריכוז? מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ.

2 תגובות:

  1. רשימה קצרה ועניינית על הפרעות קשב וריכוז. להלן כתבה הממשיכה את הרשימה ומפרטת את ההיבטים השונים של הפרעות קשב וריכוז זיהוי וטיפול
    http://www.dorhaim.co.il/#!adhd-dhd/c1ssj

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שבהרבה מקרים אפשר לראות ילדים מתנהגים כמו שאמרת אבל יש משהו אחר שגורם להתנהגות הזאת.
    לפני חצי שנה קראו לי לשיחה בבית הספר של בני הצעיר (בן 13) וסיפרו לי שהוא כל השיעורים יושב בחלק האחורי של הכיתה, אינו משתתף ומצייר במחברת כל היום. ישר המליצו לי ללכת איתו לאבחון ללקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. אחרי שהתייעצתי עם אשתי החלטנו לשבת עם הילד ולדבר לראות מה קורה.
    אחרי כמה שעות שישבנו הוא סיפר לנו שהוא רב עם החבר הכי טוב שלו, והחבר פשוט עשה מסיבה גדולה לבר מצווה ולא הזמין אותו וזה גרם לו להיות עצוב והוא ינסה להתרכז יותר בבית הספר.

    השבמחק