דפים

יום שלישי, 22 באוקטובר 2013

3 טיפים להתמודדות עם כעסים והתפרצויות

כמעט כל אדם נתקל מידי פעם במצבים המעוררים בו כעס או זעם המלווים בתחושות לא נעימות. במצבים אלה חלקנו מתקשים להישאר שלווים ומבטאים את הכעס בהתפרצות, באיבוד שליטה או בתגובה אינסטינקטיבית אחרת שלפעמים לאחר מכן מצטערים עליה. הבשורות הטובות הן שכמו כל דבר, אם שמים לב, לוקחים אחריות ועובדים על זה, אפשר לשפר את המצב וללמוד לנהל את הכעסים בצורה בריאה יותר לנו ולסביבה.
הנה 3 טיפים שיעזרו לכם עם כעסים, עצבים והתפרצויות:

  1. להבין שהכעסים הם לרוב ביטוי של רגש אחר שנוצר בסיטואציה, למשל כאב, עלבון, קינאה או תחושה של חוסר אונים. חוסר מודעות וחוסר ביטוי של הרגשות העמוקים יותר משאיר את הכעס כדרך היחידה לפורקן. מודעות לרגש אשר גרם לכעס תוכל לעזור לנו להתמודד עם המצוקה שנוצרה באופן בריא ונכון יותר.
  2. למצוא דרכים בריאות לביטוי ופורקן של רגשות קשים לפני שאנחנו מתפרצים ומאבדים שליטה, איך עושים את זה? אפשר דרך ספורט ופעילות גופנית, תרגילי נשימה מרגיעים, דרך שיחה עם אדם אחר שיכול לתת לנו פרספקטיבה,  או דרך צפייה במשהו מצחיק שיעזור לנו לפרוק את הכעס, ואם אלו לא עוזרים, אפשר תמיד לפנות לטיפול בכעסים.
  3. לבטא את עצמנו באופן אסרטיבי וברור יותר מול אחרים ולשפר את התקשורת עם אחרים, כאשר אנו מצליחים לבטא את הרצונות והצרכים שלנו מול אחרים אפשר למנוע התדרדרות והגעה לתחושות קשות ומתסכלות שמובילות גם לכעס והתפרצות.
לכל מי שמרגיש שצריך עזרה בתחום הזה, מכון עידן פותח סדנה לניהול כעסיםזוהי הזדמנות לתהליך קבוצתי ותומך שייתן לכם כלים וידע בנושא.

אולי יעניין אתכם לקרוא:

לזהות את הכעס מבעבע לפני שהוא מתפרץ - תמונה באדיבות ויקיפדיה


תגובה 1:

  1. כתבה מעניינת על מצבים פסיכולוגי והדרך להתמודד עימם. אחד מהדברים שניתן לעשות במצבים כאלה הוא טיפול , יחיד או זוגי. בעזרת טיפול אפשר להבין את המניעים למעשים שלנו וללמוד כיצד להשתפר.

    השבמחק